חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פנייה לרכבת ישראל: נקו את שטח המסילה שבין השכונות

27 ליולי 2008

 

לכבוד

מר יצחק הראל, מנכ"ל,

רכבת ישראל

פקס: 6937480-03

 

נכבדי שלום רב.

 

הנידון: פסי הרכבת בירושלים – דרך חברון בואכה בית צפפא

 

כפי שבוודאי ידוע לך, בתוואי שבין תחנת הרכבת הישנה בדרך חברון שבירושלים ועד למלחה מצויים פסי הרכבת ששימשו את הרכבות הנכנסות לעיר והיוצאות ממנה עד לשנות התשעים של המאה הקודמת. משפסקה תנועת הרכבות בתוואי זה והרכבות מגיעות עד תחנת מלחה, נותר התוואי עזוב וכתוצאה מכך מסוכן לבריות.

 

פסי הרכבת והשטח הסמוך להן משני צידיהן מגודרים לאורך רוב התוואי, אם כי יש פרצות לא מעטות ומעברים מוסדרים עוד מהימים שבהם הרכבת עברה במקום. בתוואי המגודר המצוי בבעלותכם ובאחריותכם שורה עזובה והזנחה, המתבטאת בין השאר בקוצים ובצמחיית פרא ששנים איננה מטופלת, ובהצטברות של פסולת רבה מסוגים שונים. בחודשי הקיץ מצטרפת לכך סכנה גדולה של נחשים, עקרבים ושאר מזיקים, ומאחר שהתוואי פרוץ ונגיש כמעט לכל אורכו משפחות וילדים מטיילים לאורכו כל הזמן. המציאות המתוארת מהווה מפגע סביבתי ותברואתי חמור, ובנוסף לכך היא פוגעת פגיעה אסתטית בכל השכונות המשיקות לתוואי (ובהן בקעה, קטמונים, מקור חיים, תלפיות ובית צפפא).

 

מאחר שהשטח המדובר הוא בבעלותה של רכבת ישראל ואחזקתו באחריותה, אבקשך לדאוג לכך שהתוואי של הפסים ינוכש, ינוקה ויסודר באופן מיידי. אשמח להתלוות אליך או למי מטעמך לסיור במקום, ואודה לך באופן בלתי תלוי על טיפולך ועל תשובתך.

 

בברכת קיץ נעים,

 

ד"ר קימי קפלן, יו"ר,

הוועד למען פארק המסילה

שיתוף
Facebook
WhatsApp