חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום סדנת תכנון לפארק המסילה – מפגש 2 – 17.6.09

אנו מביאים כאן סיכום מהמפגש השני של סדנת התכנון שהתקיים בתאריך 17.6.09.  אנו ממליצים לכל המעוניין להגיע למפגשים הבאים להתעדכן באמצעות סיכומי הפגישות שנפרסם כאן מעת לעת.

האדריכלית אסנת ורטמן מהחברה להגנת הטבע הציגה את רשויות התכנון בישראל. הוועדות השונות לתכנון ובנייה ותפקידיהן ותחומי פעילותיהן השונות. בנוסף הוצגו מפות תכנון מגוונות המצביעות אפשרויות התכנון השונות, בהם: בניה, תחבורה, מבני ציבור, מבני תעסוקה, שטחים ירוקים ועוד.

ורטמן הציגה את מדיניות משרד הפנים והממשלה באשר לשטחים ירוקים, הנמדדת על פי גודל האוכלוסייה וקרבתה לשטח. בשכונות דרום העיר, ובשכונת גוננים במיוחד, מצבת השטחים הירוקים נמצאת הרבה מתחת לתקן המקובל.

המתכננת אילה גלדמן מהחברה להגנת הטבע הציגה היסטוריה של הפארקים השונים ברחבי העולם. בין השאר נסקרו הפארק הראשון שהוקם בעולם, פארק פיל באנגליה בשנת 1846; הסנטרל פארק במנהטן; וכן פארקים שונים ברחבי אירופה.

 

אורי ברשישת, מתכנן עירוני, יועץ לחברה להגנת הטבע, הציג את התכנונים הקיימים כיום על תוואי פארק המסילה. על פי תוכנית בנין עיר (תב"ע)  ישנו כביש מאושר משנת 1971 העובר במקביל לפסי הרכבת. החלטת העירייה שלא לסלול בשלב זה את הכביש היא החלטה ביצועית. על פי התוכניות המעוגנות בחוק, הכביש קיים. בר שישת הציע לבחון את שינוי התב"ע במסגרת פעילות הסדנא.

בנוסף הציג בר שישת את תוכנית המתאר של העיר ירושלים שהוגשה לאחרונה לוועדה המחוזית. על פי תוכנית המתאר רכבת ישראל שומרת לעצמה שימוש בשטח שבבעלותה עבור כריית מנהרה שתוביל רכבת כבדה אל תוך העיר. בנוסף מתוכנן גם ציר של רכבת קלה במקביל לפסי הרכבת הקיימים.

תוכנית המתאר אינה תוכנית מחייבת לביצוע אולם היא מגדירה את הכוונות של גופי התכנון השונים על שטח התוכנית.

בחלקה השני של הסדנה בחנו התושבים יחד עם המתכננים תצלומי אוויר של השכונות הסמוכות לתוואי פסי הרכבת. התושבים סימנו מבני ציבור, תעשייה, מסחר, בילוי, חינוך, שטחים ירוקים ועוד. מסימוני התושבים עולה כי בסמוך לתוואי פסי הרכבת נמצאים מבני ציבור רבים , בהם: קניונים, מתנ"סים, בתי ספר, מבני תעשייה, ועוד. מנגד הצביעו התושבים על מיעוט השטחים הירוקים בשכונה ועל תחזוקתם הלקויה.

תזכורת: המפגש הבא יתקיים מחר, יום ד', ה-1 ביולי בשעה 18:30. נפגשים בגינה הקהילתית ברחוב מעגלי יבנה בין הבניינים 113-117. בתוכנית: סיור בשטח תוואי המסילה. מומלץ להביא מצלמות.

שיתוף
Facebook
WhatsApp