חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול הקיפוד הושק בהשתתפות עשרות משפחות וצמרת עיריית ירושלים

עשרות משפחות צעדו ביום שישי האחרון במסלול הקיפוד לצד בכירי עיריית ירושלים באירוע השקת המסלול. זו הפעם הראשונה שבכירים בעירייה, נבחרים לצד פקידים, משתתפים באירוע שיזמו והפיקו תושבים שעד הבחירות נאבקו בעירייה. בין המשתתפים נמנו שני סגני ראש העיר הנכנסים נעמי צור וקובי כחלון, חברת המועצה רחל עזריה, מהנדס העיר שלמה אשכול, מנהלת אגף תכנון אוסנת פוסט, סמנכ"לית הרשות לפיתוח ירושלים ענת צור והאדריכלית יעל המרמן.

http://picasaweb.google.com/s/c/bin/slideshow.swf?host=picasaweb.google.com&noautoplay=1&RGB=0x000000&feed=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2Fpark.hamesila%2Falbumid%2F5271806987635569249%3Fkind%3Dphoto%26alt%3Drss

מסלול הקיפוד הוא מסלול הליכה בין השכונות קטמונים ומקור חיים ועובר בצמוד לפסי הרכבת הנטושים בדרום העיר. בשנה האחרונה ניהלו התושבים מאבק נגד תוכנית העירייה לסלול במקום כביש ודרשו הקמתו של פארק במקום. המסלול הוא יוזמה של הסטודנט גיא אייזנר במסגרת הקורס אמנות ואקטיביזם במרחב הציבורי בבצלאל. אייזנר ערך מחקר אודות השטח, ראיין עשרות תושבים ותיקים שגרו באזור עוד מילדותם, והרכיב פסיפס של כעשרה סיפורים המתארים את הווי האזור והשכונה עוד מהימים שלפני קום המדינה ועד לימינו.

אייזנר אמר בטקס כי "אנחנו מאמינים שאנו רק חלק בתהליך. השלב הבא הוא בידיים של כולנו להמשיך ולהפיץ את קיומו של המסלול, כדי שימשוך אליו מבקרים נוספים שיזכו להכיר את הסביבה וההיסטוריה שלה, וישתהו לנוכח יופייה". איתן שוקר, אחד ממרצי הקורס ומנחה הפרויקט, התייחס לשיתוף הפעולה המתמשך בין בצלאל לתושבים מתוך אמונה שלקיחת אחריות של התושבים על סביבתם היא המפתח לשינוי. "המשך פעילות של התושבים יוביל להקמתו של פארק ירוק וראוי באזור- ואנחנו נמשיך את שיתוף הפעולה", אמר.

נעמי צור הזכירה את התחייבות ראש העיר ניר ברקת לפעול למען הקמת פארק במקום, קובי כחלון עודד את התושבים להמשיך ולפעול למען שיפור איכות חייהם. "אנחנו יודעים שהשינויים הכי גדולים בעיר הזו הגיעו מלמטה, מתושבים שלקחו את היוזמה בידיים שלהם".

לאחר הטקס צעדו עשרות המשפחות עם ילדיהם לאורך התחנות במסלול ההליכה, והקשיבו לסיפורי התושבים שעל פי זיכרונותיהם נכתבו הסיפורים. בין התחנות במסלול ניתן למצוא את "פנסיון ורדי" צריף בו נבנה כלי התעופה הראשון של חיל האוויר הישראלי, עמדת שמירה בה נפל בן משפחת זיסרמן באחד הקרבות, וכן עובדות ואגדות אורבניות הקשורות למקום.

שיתוף
Facebook
WhatsApp