חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכתב לראש העיר ניר ברקת: אל תיתן ידך להרס פארק המסילה

20 במרץ 2016

לכבוד

מר ניר ברקת

ראש העיר ירושלים

לשכת ראש העיר

כיכר ספרא

ירושלים

 

מר ברקת נכבדי שלום רב.

הנדון: הרס הרצף של פארק המסילה

לפני חודשים ספורים התברר לנו, פעילי הוועד למען פארק המסילה, ולפעילים רבים נוספים משכונות גוננים, המושבה הגרמנית, בית צפפא, בקעה, תלפיות ומקור חיים שתוכנית אב לתחבורה מקדמת תוכנית ובמרכזה העברת אחד מקווי הרכבת הקלה בסמוך לתוואי פארק המסילה. בחודש נובמבר 2015 נפגשנו, יוסי סעידוב ואני, עם המשנה למנכ"ל תוכנית אב לתחבורה, זוהר זולר ואנשיו, בכדי להבין במה דברים אמורים.

לתדהמתנו התברר שהתוכנית כוללת פגיעה ישירה ברצף של פארק המסילה לאורך של כחצי קילומטר, בתא השטח שבין צומת אורנים לבין פאתי בית צפפא. אנשי תוכנית אב לתחבורה טענו שבאזור זה יש כבלים חשמליים תת-קרקעיים שעלות העתקתם יקרה, ומשכך הפתרון שלהם הוא להסיט את הפארק ולהעלות עליו ובמקומו את הרכבת הקלה. זאת ועוד, הם הודו שהם משאירים מרחב לצורך סלילתו העתידית של כביש 34. הדגשנו בפניהם את חיוניותו של הרצף של הפארק ואת העובדה שיש התחייבות מפורשת שלך שכביש 34 לא ייסלל. ביקשנו מהם לבחון חלופות ונקבע שנשוב להיפגש במהלך חודש דצמבר לפני הגשת התוכניות לאישורים ראשוניים. אולם, כאשר התקשרנו בכדי לקבוע פגישה נאמר לנו שאין להם עוד עניין או רצון להיפגש איתנו.

אם בכך לא די, בינתיים הם הביאו את התוכנית לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיא אושרה, והתקיימו אודותיה דיונים גם בוועדה המחוזית. זאת תוך הסתרת התהליכים הללו מאיתנו, מפעילים נוספים ומהמינהלים הקהילתיים.

 

מלבד העובדה שמדובר בהתנהגות גסת-רוח, עזת פנים ומתנשאת של אנשים שמשכורתם משולמת על ידי תושבים כמונו וכמוך, זוהי התעלמות בוטה מהעיקרון של שיתוף תושבים שהתקבע זה מכבר כנורמה ברוכה, נורמה שאתה, מהנדס העיר מר שלמה אשכול ובכירים אחרים, הן בדרג הנבחר והן בדרג המקצועי, עמדתם על חשיבותה ועל נכונותה. זאת ועוד, בכדי להוכיח שאכן מדובר בהתנהלות עקבית ושיטתית של אנשי תוכנית אב לתחבורה, אציין

שמפגש שתוכנן עם פעילי במינהל הקהילתי של בקעה ב-16 בפברואר בוטל על ידם יום לפני כן בטענה שהם טסים לחו"ל.

 

בהתייחס להתחייבותך ולהתחייבותה של נעמי צור, סגניתך באותם ימים, לפיה כביש 34 לא ייסלל ושתוואי הרכבת הקלה יעבור במקביל לפארק ולא יפגע בו כמלוא הנימה, אני מרשה לעצמי לדרוש את התערבותך המיידית בכדי לקטוע את האובססיה המתמשכת של אנשי תוכנית אב לתחבורה עם פארק המסילה, פארק שהם לא רצו בו מלכתחילה ועשו כל שלאל בידם בכדי לטרפד את הוצאתו מהכוח את הפועל. יתר על כן, התנהלותם המכוערת של זולר

ואנשיו כלפי תושבי השכונות הנושקות לפארק חייבת להיפסק ומיד, לא נסבול יחס כזה מעובדי ציבור.

 

העברת קו הרכבת הקלה במקביל לתוואי פארק המסילה הוא צורך חיוני עבור תושבי השכונות, ומה שמתחייב הוא אפוא דבר אחד: לממש את החזון שאותו התווית ולפיו הפארק יישאר כפי שהוא, הרכבת הקלה תעבור במקביל לו וכביש 34 יבוטל.

 

מר ברקת, במאבק הציבורי למען הקמת פארק המסילה היו שותפים אלפי תושבים; במאבק על שימורו של הפארק ועל פיתוחו ישתתפו עשרות אלפי תושבים שהפארק הפך לחלק בלתי נפרד ומבורך בחייהם. יהיה זה מאבק נחוש ועיקש על שכיית חמדה, על ריאה ירוקה שמחברת שכונות ואנשים, על תוואי שנוצר סביבו מרקם חיים עשיר, מגוון, תוסס ופעיל בכל יום מימות השנה. אם יורשה לי, פארק זה הוא מההצלחות הגדולות שלך כראש עיר, ובטוחני שאתה, כמונו, לא תיתן את ידך לפגיעה ולהרס שאנשי תוכנית אב לתחבורה חרטו על דגלם.

 

לתשובתך אודה, ואחתום בברכת אביב מבורך.

פרופ' קימי קפלן, יו"ר,

הוועד למען פארק המסילה

 

העתק: מר נדב מרוז, מנהל, תוכנית אב לתחבורה

שיתוף
Facebook
WhatsApp