חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ פרוש: "אני לא יכול להבטיח הבטחות בתקופת בחירות"

חבר הכנסת מאיר פרוש, המתמודד על ראשות עיריית ירושלים, התארח הערב ב"פגוש את המועמד", סדרת המפגשים של פעילי פארק המסילה ושכונת הקטמונים עם המועמדים השונים בבחירות לעירייה.

 

 בפתח דבריו הציג פרוש את יתרונותיו כמועמד לראשות העיר. לדבריו יש לו ניסיון בעיריית ירושלים כסגנו של טדי קולק, אז החזיק בתיק שיפור פני העיר. כסגן שר השיכון הוא קידם את חוק מענק לזכאים. פרוש אמר כי הוא היחיד עם הניסיון והקשרים לדאוג שהממשלה תמלא את התחייבויותיה הכספיות לעיר.

 

יו"ר ועד התושבים להקמת פארק המסילה, ד"ר קימי קפלן, הציג את המחסור בשטחים פתוחים בשכונה, את תוכנית העירייה להקים פארק בשכונות האמידות בעיר, ואת התוכנית לסלילת הכביש על השטח הפתוח האחרון בשכונה. בנוסף הציג קפלן ממצאים ראשוניים מדו"ח הגינות השכונתיות של פארק המסילה, לפיו שכונת הקטמונים הופלתה לרעה גם בטיפוח, פיתוח ושדרוג גנים ציבוריים.

 

 

ח"כ פרוש לא התחייב לפעול להקמת הפארק, יחד עם זאת הוא אמר שכראש עיר הוא ידאג שעירייה לא תפלה שכונות: "אני לא יכול להבטיח הבטחות מכיוון שמדובר בתקופת בחירות. אני אדאג ששכונות לא יופלו לרעה, אלה שהופלו – יופלו לטובה".

 

אהוד עוזיאל, רכז פורום התושבים לעניין תכנית ההתחדשות העירונית, הציג את תוכנית העירייה לצופף את השכונה ללא כל שיתוף ציבור. הוא ציין כי יזמים כבר פועלים בשכונה, כי התוכנית אינה מתחשבת בצרכי התושבים, וכי היא איננה מתחשבת במצבת הנמוכה של השטחים הפתוחים בשכונה. ח"כ פרוש ביקש להעביר אליו פנייה מסודרת בכתב בעניין.

 

יו"ר המינהל הקהילתי, כרמי אברהם, ציין כי השכונה הוזנחה בידי העירייה בשנים האחרונות, וכי כל בקשה מהעירייה טעונה בבירוקרטיה ארוכה, באישורים אינסופיים, ובהמוני פקידים עירוניים.

באשר לסיכוייו להיבחר אמר: "אני אהיה ראש העיר הבא של ירושלים, כל מי שמכיר את הדמוגרפיה של העיר מבין למה. הציבור הדתי גדל ואילו הציבור החילוני מתמעט", ביחס לדמוגרפיה העירונית: "כראש עיר אדאג להביא לירושלים עוד מאה אלף יהודים", באשר להכנסת תלמידים חרדים למבני חינוך בשכונות שאינן חרדיות אמר: "אני לא אביא משאיות מלאות בילדים חרדים לשכונות חילוניות, ההחלטה לשכן תלמידים חרדים בבתי ספר חילוניים היא החלטה של משרד החינוך". ביחס לאיכות החיים העירונית אמר: "אכריז על פרויקט שיקום שכונות בכל רחבי ירושלים, גם ליהודים וגם לערבים".

 

אנו מבקשים להודות לח"כ פרוש על שהקדיש מזמנו לתושבי השכונה ולפעילים שהגיעו למפגש. בימים הקרובים נעלה לבלוג קטעי וידאו מהמפגש. בעוד כשבועיים נארח את יו"ר האופוזיציה ניר ברקת למפגש דומה. פרטים יפורסמו בבלוג.

שיתוף
Facebook
WhatsApp