חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזון פארק המסילה

אנו, תושבי שכונות דרום העיר, רואים חשיבות בתכנון ובפיתוח השטחים הפתוחים לאורך מסילת הרכבת העוברת בסמוך לבתינו ובתוך קהילותינו.

 

במהלך השנה האחרונה, תושבי שכונות דרום העיר התאספו ופעלו להעלאת המודעות ולדיון בתוכניות העיריה הנוגעות לשכונותיהם. גורל השטחים הפתוחים לאורך תוואי המסילה הישנה ישליך עמוקות על חייהם של עשרות אלפי תושבי שכונות גוננים (קטמונים), מקור חיים, בקעה, המושבה הגרמנית, בית צפפה וקטמון הישנה, שחלקן סובלות ממחסור משמעותי בשטחים ירוקים כבר היום.

בחזוננו, השטחים הפתוחים לאורך מסילת הרכבת (בין תלפיות ומקור-חיים ממזרח, גוננים ממערב, בית צפפה מדרום, ובקעה, המושבה הגרמנית וקטמון הישנה מצפון), מתאימים לשבילי אופניים, לשטחים ירוקים ולמפגש קהילתי. שטח כזה ישרת לא רק את השכונות שלנו, אלא גם תושבים משכונות אחרות בירושלים.

 

אנו לוקחים על עצמנו לערב כמה שיותר משכנינו בתהליכי החזון, התכנון והפיתוח. בתמורה, אנו דורשים מן העירייה לסייע בידינו להפוך את החלום למציאות. התכניות לשטחים שלאורך פסי הרכבת הן חלק מתכניות כוללות לשכונות הסמוכות, ואנו מאמינים שלצורך תהליך תכנון ופיתוח מיטבי יש צורך בשקיפות ובשיתוף פעולה עם התושבים.

 

אנו קוראים לקבוצות הפועלות בקהילה, לארגונים חברתיים וסביבתיים ולנציגי העיריה לפעול איתנו להגשמת הצורך הקהילתי הנחוץ לשכונותינו כאוויר לנשימה.

 

אנו מעריכים את מאמצי העירייה לשיפור הנגישות ומצב התחבורה בעיר; עם זאת אנו קוראים לראשיה לעבוד איתנו לשם הצגת אלטרנטיבות הלוקחות בחשבון את הצרכים הבריאותיים, החברתיים והכלכליים של תושבינו, קהילותינו ושכונותינו, וכן את הצמיחה והחידוש של אזורנו.

 

אנו נפעל יחד בשנה הקרובה עד לבחירות לראשות העיר בחודש נובמבר 2008 להציב את חזון פארק המסילה על ראש סדר היום העירוני.

שיתוף
Facebook
WhatsApp