חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת תושבי הקטמונים: לשמר את שטח המסילה כשטח פתוח

ועדת תושבי השכונה לשטחים פתוחים הפועלת במינהל הקהילתי של שכונת הקטמונים פרסמה לאחרונה עקרונות בנוגע למדיניות השטחים הפתוחים בשכונה. אנו מביאים כאן את עיקרי המסמך.

תחת הכותרת "אזור פסי הרכבת", נכתב במסמך של התושבים: "אזור זה מהווה את העתודה המשמעותית הגדולה היחידה לשטח פתוח שכונתי בכל אזור דרום-מזרח של שכונת גוננים. חשוב מאוד לשמר אזור זה כשטח פתוח לרווחת התושבים. בנוסף קיים אזור רחב בסוף רחוב מעגלי יבנה, שיכול לשמש כשטח פתוח גדול. חשוב לשמר גם אותו כשטח פתוח. יש לגבש מדיניות כוללת לגבי כל אזור פסי הרכבת בדיונים נוספים במקביל לדיונים בנושא התחבורה בשכונה".

במסמך העקרונות של תושבי הקטמונים (גוננים) נכתב עוד כי בשכונה קיים "מחסור כללי בשטחים פתוחים, הן ברמה שכונתית (פארקים וגנים שכונתיים), והן ברמה מקומית ("גני כיס" ופינות משחק)".

העקרון המנחה את המסמך הוא כי "יש להתייחס לשטחים הפתוחים כאל תשתית הכרחית, ולא להוריד את המכסות כפי שהוצע כפתרון למצוקה. הורדה זו של מכסות שטחים פתוחים דומה לסלילת כביש צר מדי, טומנת בחובה את המצוקה העתידית, וחושפת את השכונה להתדרדרות עתידית באיכות החיים – לכשתגדל האוכלוסייה. כנגד חלופה בלתי קבילה זו אנו עשויים להציע לא להגדיל את האוכלוסייה בשכונה – לא לצופף –  ללא מתן פתרונות שטחים פתוחים איכותיים וללא התפשרות. השכונה כיום עדיפה עשרות מונים על-פני שכונה מדורדרת חסרת שטחים פתוחים".

בסיכום מסמך העקרונות כתבו התושבים: "בשל המצוקה בשטחים ציבוריים פתוחים, חשוב להוסיף שטח פתוח ככל שניתן, ולטפח את השטחים הקיימים מעבר לסטנדרטים המקובלים. יש להוסיף שטחים בגדלים ובאופיים מגוונים – החל מ-"גני כיס" ועד לפארק שכונתי גדול. חשוב מאוד להנגישם ולטפחם, ולפתח כל שטח פתוח ככזה לרווחת הציבור, וודאי שלא לפגוע פגיעה כלשהי במרקם השטח הפתוח הקיים" (ההדגשה במקור).

ועד פארק המסילה מחזק את ידי צוות השטחים הפתוחים של תושבי הקטמונים, ומאמץ את עקרונותיהם בפה מלא. תודה לחברי הצוות החתומים על המסמך: רותי, שושי רוזט, מנחם, הדר רובינשטיין ויאיר אסף-שפירא.

לקריאת המסמך המלא הקלק כאן.

שיתוף
Facebook
WhatsApp