חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"השלב הבא הוא הוא בידיים של כולנו"

שלום. שמי גיא אייזנר, סטודנט לצילום בבצלאל. במסגרת קורס אמנות במרחב הציבורי ובהנחייתם של איתן שוקר וקבוצת 'סלה מנקה', הקמנו מסלול הליכה לאורך 9 נקודות המספרות סיפורי הווי שכונתיים. פעולה זו היא פעולת תגובה והמשך לפעילות 'כתם ירוק' מהשנה הקודמת, פעולה שעיקרה היה חברתי. הפעם העיסוק היה אחר, עשינו מחקר.

עסקנו באיסוף סיפורים הנוגעים להווי והיסטוריה אישיים וכלל שכונתיים. זהו פרויקט אשר נעשה בזכות תושבי שכונות מקור חיים קטמון ומה שביניהם, והשתתפותם הפעילה. פנינו אל התושבים מתוך כוונה לשמוע ולהכיר את סיפורי המקום, וזכינו לשמוע על עבר עשיר ולהכיר את סביבת ההתרחשות  לעומק. מסלול  זה מהווה בעצם סיכום סיפורי התושבים וברצונינו, לספר ולשתף  אותכם  חזרה, באופנים המוכרים לנו 'האמנים'.

אנחנו מאמינים שאנו רק חלק בתהליך. השלב הבא הוא הוא בידיים של כולנו להמשיך ולהפיץ את השמועה, כדי שהמסלול ימשוך אליו מבקרים אחרים שיזכו להכיר את הסביבה זה, וישתהו לנוכח יופיו. מתוך אמונה שכך יעודדו התייחסות ראויה לסביבתם, וכך תתקבל ההצדקה להמשך פעילות שתוביל להקמתו של פארק ירוק וראוי באיזור.

 

לדעתי זוהי מטרה נעלה, אשר תתרום להעלאת איכות החיים של תושבי הסביבה כולה, כאיזור פנאי ומרגוע ייחודי בנוף הירושלמי. אני מזמין כל יוזמת המשך ומקווה שעזרנו בביסוס התשתית.

שיתוף
Facebook
WhatsApp