חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אדריכל תוכנית הציפוף, קרלוס פרוס, נטש בהפגנתיות את כנס התושבים

עשרות תושבים השתתפו אמש בכנס התושבים שאירגן המינהל הקהילתי של שכונת גוננים בסיוע ועד התושבים להקמת פארק המסילה. אדריכל תוכנית הציפוף, קרלוס פרוס, נטש בהפגנתיות את הכנס בתחילת דבריו של יו"ר הוועד, ד"ר קימי קפלן, ובניגוד להצהרותיו, הוא לא שמע אף לא אחד מהתושבים הרבים שהגיעו לכנס. הבוקר שלח יו"ר הוועד מכתב לאנשי פרויקט ההתחדשות, אנו מביאים לכם אותו במלואו:

לכבוד גב' דורית פרי ומר גדעון הוכפלד פרויקט התחדשות – שכונת גוננים ירושלים

נכבדיי שלום רב

הנידון: מפגש תושבים – אזור 3 – 19.12.2007

 

בשם ועד התושבים למען פארק המסילה אני מבקש למחות בחריפות על התנהגותו של מתכנן התוכנית לציפוף בשכונת גוננים מר קרלוס פרוס. פרוס נטש בהפגנתיות את המפגש עם התושבים שהתקיים ביום רביעי בערב במינהל הקהילתי ובכך הביע זלזול כלפי כל אחד מתושבי השכונה שטרח והגיע לכנס.

 

המפגש נפתח בדברים שאמרו דורית פרי, מתאמת פעילות התושבים מטעם משרד השיכון, נציג התושבים אהוד עוזיאל, מנהל הפרויקט, גדעון הוכפלד והאדריכל קרלוס פרוס. איש לא קטע את דבריהם ולא הפריע לאף לא אחד מהדוברים הנזכרים מלומר אותם. שני האחרונים אף הדגישו בדבריהם את החשיבות שהם מייחסים לדברי התושבים וציינו כי הם באו לשמוע אותנו התושבים יותר מאשר להשמיע. פרוס חזר על אמירה זו לפחות שלוש פעמים בדבריו.

 

למרבה הפלא, כאשר ניסיתי להציג בפני התושבים את המחסור החמור בשטחים ירוקים בשכונה, את העובדה כי אנו חיים מתחת לתקן המותר, וכי ציפוף השכונה ושילוש מספר התושבים בה יחנוק אותנו, קטעו האדונים הוכפלד ופרוס את דבריי מיד, חזור וקטוע ובצורה בוטה. אם בכך לא די, מר פרוס, שבא לדבריו לשמוע את התושבים, קם ועזב את המקום. זוהי התנהגות בלתי נסבלת, שלמען ביצועה נדרש שילוב מבורך של התנשאות, זלזול בתושבים ועזות מצח. זאת ועוד, נדרשת מידה נדירה של חוצפה לנהוג כך דקות ספורות אחרי שאותו אדם, שקם ויצא מכיוון שהדברים שנאמרו לא היו לרוחו, אמר והדגיש שחשוב לו לשמוע את התושבים. במעשהו זה העיד מר פרוס על עצמו שאמירתו לא היתה אלא רטוריקה זולה ושקרית. אני מבין היטב מדוע כעסו הוכפלד ופרוס ומכבד זאת, כמו גם את העובדה שמר הוכפלד נשאר עד לתום הערב ולאחריו בכדי לשמוע ולהשמיע, אך דוחה בשאת נפש את התנהלותו של מר פרוס. מר פרוס מקבל את שכרו מהקופה הציבורית והוא עובד עבורנו, ובאם נדמה לו שהוא יוכל לעשות כבתוך שלו תוך כדי התעלמות מהתושבים – נכונה לו הפתעה לא נעימה.

 

חבל שמר פרוס לא נשאר כדי לשמוע את מצוקות הדיור של התושבים הרבים שטרחו להגיע אמש לכנס. מבוגרים וצעירים התלוננו על הזנחה מתמשכת של תשתיות השכונה שנים על גבי שנים; מערכות ביוב שקורסות; כבישים משובשים; מדרכות רעועות; פחי זבל מיושנים; אי-פיתוח של שטחים ציבוריים פתוחים כמתחייב לפי התקן והזנחתם של אחרים; ועוד. הפניית הגב של מר פרוס לוותיקי השכונה ולצעיריה מהווה המשך ישיר להתעלמותן של העירייה ושל משרדי הממשלה מתושבי השכונה במשך ארבעים השנה האחרונות.

 

בשולי הדברים אציין שהנתונים שניסיתי להציג מגובים במפות ובטבלאות רשמיים אותם נציג בימים הקרובים באתר של הוועד למען פארק המסילה, והציבור יראה וישפוט. באם מר פרוס ניחן במידה של יושר אינטלקטואלי הוא בוודאי יודה בטעותו, ולנוכח הדברים יתברר שהתפרצותו והתנהגותו יצטיירו כמבישים פי כמה. בכל מקרה, מאחר שתושבי השכונה מתכוונים ליטול חלק פעיל בכל התוכניות הנוגעות לאופי שכונתם, ראוי שההתנהלות המתוארת תשתנה מהקצה לקצה בכדי שנוכל לפעול ביחד מתוך כבוד הדדי והכרה בזכויות החוקיות של התושבים.

 

יחד עם כל האמור, אני מבקש להודות לדורית פרי על ארגון מפגש התושבים. למדנו רבות על מחשבות, תוכניות ואפשרויות, ועל היטליהן והשלכותיהן הפוטנציאליות, ובטוחני כי קיומו קידם את העלאת מודעותם של תושבי השכונה לשורה ארוכה של עניינים הנוגעים לחייהם בה בשנים הבאות.

ד"ר קימי קפלן, יו"ר הוועד למען פארק המסילה

שיתוף
Facebook
WhatsApp