Search
Close this search box.

מכתב לראש העיר: "שיתוף הציבור חלקי ביותר"

11 בנובמבר 2010

לכבוד ראש העיר ירושלים,

מר ניר ברקת,

לשכת ראש העיר

עיריית ירושלים

 

נכבדנו שלום רב

הנידון: שיתוף הציבור בפארק המסילה

 

בט"ו בשבט האחרון בחרת לטעת עץ בתוואי השטח שבין שכונות גוננים ובקעה, אזור מסילת הרכבת שהוא ייחודי ובעל מאפייני טבע עירוני נדירים, הנושק לתשע שכונות בדרום העיר – השטח הפתוח המשמעותי האחרון באזור. במהלך הטקס שבת והתחייבת שבמקום יוקם פארק המסילה לרווחת תושבי השכונות, וכי כל תכנון בשטח ייעשה תוך שיתוף ציבור מלא.

 

לצערנו, הליך שיתוף הציבור האמור להתחיל בשבוע הקרוב באמצעות הרל"י, הוא חלקי ביותר; הליך ציבור זה אינו נוגע לכלל השטח ולכלל שימושיו התכנוניים, ומשכך הוא אינו זוכה לאמון הציבור והארגונים הקהילתיים כבר מראשיתו.

 

בהרל"י בחרו להגדיר את תהליך שיתוף הציבור רק על שני שטחים ירוקים בתוך התוואי, זאת ללא התייחסות לכלל השטח ולשימושים נוספים המיועדים, במיוחד לתחום התחבורה. על פי תוכניות אלו במקום אמורים לעבור מספר צירי תחבורה מרכזיים ושונים, בהם: רכבת קלה, רכבת כבדה וכביש. נושא זה אינו עולה לדיון כלל בתוכניות שיתוף הציבור ויוצר תחושה קשה של חוסר אמון בין הרשויות לבין התושבים. יתר על כן, הוא חסר הגיון שכן לשימושי תחבורה אלה יש השלכות מכריעות על פיתוחו של הפארק.

 

איננו מתנגדים לפיתוח המיידי של שני השטחים הנזכרים, אך לא כתחליף לתכנון כולל של שטח נרחב בשיתוף הציבור. אנו סבורים כי יש להורות לכל הגורמים המבצעים את שיתוף הציבור לקיים את ההליך על כל שטחי פארק המסילה כפי שאלה הוגדרו בוועדת התכנון העירוני ואושררו על ידי מועצת העיר, להכליל בו את נושא התחבורה ולהביאו בפני התושבים.

 

אנו מעריכים את המאמצים שמקדישה לעניין סגנית ראש העיר, גב' נעמי צור, ותומכים בעמדתה לפיה שיתוף הציבור אמור לכלול את כל השטחים.

 

בברכה,

כרמי אברהם, יו"ר, מינהל קהילתי גוננים

ברכה אדלשטיין, יו"ר, מינהל קהילתי בקעה

אילן אזרחי, יו"ר, מועצת הפעילים, מינהל קהילתי גינות העיר

ברברה אפשטיין, מנהלת, סינגור קהילתי

פרופ' קימי קפלן, יו"ר, ועד התושבים למען פארק המסילה

פזית שביד, מנהלת, החברה להגנת הטבע

 

העתקים:

גב' נעמי צור, סגנית ראש העיר
אדר' שלמה אשכול, מהנדס העיר

שיתוף
Facebook
WhatsApp